בחירת בית אבות – כל הטיפים למציאת המקום המתאים להורה

ההחלטה להפקיד את הטיפול בהורה קשיש בידי בית אבות מאתגרת עבור רוב המשפחות. למעבר יש השלכות כספיות ופסיכולוגיות. לעיתים קרובות תצטרכו לקבל החלטה מהירה לקראת שחרור מבית החולים, או כאשר מצבו של ההורה מחמיר לפתע, עזיבה בלתי צפויה של עובד זר או כל שינוי שגורם לכם להרגיש שאינכם יכולים יותר לנהל את הטיפול בהורה בבית. חשוב להבין מה ההורה רוצה. האם הוא מסוקרן או מוכן לעבור דירה זמנית או קבועה לבית אבות? אם ההורה צלול ומסוגל לתקשר את רצונותיו וצרכיו, יש לתת לו את האפשרות להשתתף בתהליך בחירת בית אבות וקבלת החלטות. גם אם ההורה אינו קוהרנטי, חיוני ליידע אותו על תוכניותיכם להעבירו לבית אבות. מומלץ להתייעץ עם רופא, אחות או עובד סוציאלי שמכיר את מצבו הרפואי והתפקודי של ההורה ויכול לתת הדרכה לגבי דרישותיו הספציפיות.

איסוף מידע בעת בחירת בית אבות

גם אם הצורך במעבר לבית אבות אינו קרוב, רצוי להיערך מראש. עליכם להיות מעורב בהליך בחירת בית אבות ולאסוף את כל המידע הדרוש. מצאו בתי אבות באזור שאתם מוצאים לנכון, ושאלו את המשפחות המשתמשות בשירות לגבי המלצות, עלויות, סוג בתי האבות ושביעות רצונם של הוריהם. המידע הוא קריטי אם אתם צריכים לבצע בחירה מהירה.

אם ההורה נמצא במצב של תשישות נפשית או פיזית, שקלו הגשת בקשה לסיוע ממשרד הבריאות לתרום למימון בית האבות. בתגובה להצעה, משרד הבריאות יעריך את מצבו התפקודי של החולה ואת מצבה הכלכלי של המשפחה כדי לקבוע את רמת ההשתתפות במימון הסדר הסיעודי.

ביצוע "סקר שוק" במוסדות סיעודיים

ערכו סקר לפני הכניסה לבית האבות. כדי להעריך את השירותים המוצאים, יש לקחת בחשבון את הגורמים הבאים:

  • גלה אילו בתי אבות מקבלים דיירים עם סיוע של משרד הבריאות.
  • יש לוודא כי בית האבות הינו ברישיון משרד הבריאות ובפיקוח שוטף.
  • בדקו את תנאי התשלום של בית האבות (האם יש דמי כניסה או רק תשלום חודשי?).
  • מדיניות הרכישה של בית האבות לתרופות ומוצרי ספיגה.
  • לבחון את איכות הטיפול והיחס בין מספר המטפלים במחלקה לבין מספר הדיירים בכל משמרת.
  • בדקו את שעות העבודה של הרופא בבית האבות.
  • פעילויות פנאי ותעסוקה בבית הבראה.