בתי אבות לגיל השלישי

אחד הדברים שמתחילים להעסיק כל אדם כאשר הוא מתחיל להתקרב לגיל הזקנה, הוא החיים שיהיו לו לאחר שיצא לפנסיה ולא יוכל עוד לעבוד ולתפקד לבד בביתו מחמת התופעות הקשורות לזקנה. האפשרויות כיום לגיל השלישי הם רבות ומגוונות, כמו למשל בתי אבות לגיל השלישי או דיור מוגן וכן הלאה, אך מחקר שנערך על ידי מכון גיאוקרטוגרפיה מצא כי כשבעים אחוז מהקשישים היו מעדיפים לבלות את גיל הזקנה בבית ולא בבתי אבות, אמנם לא כולם אכן יכולים להמשיך ולגור בביתם ויש את הצורך לעבור למוסדות כמו בתי אבות לגיל השלישי או דיור מוגן.

מה ההבדל בין דיור מוגן לבתי אבות?

לרבים מן הקשישים ובני משפחותיהם עולה השאלה האם המוסד הנכון עבורם הוא דיור מוגן או בית אבות. כמובן שהשאלה הזאת תלויה בעיקר במצבו הפרטני של כל קשיש. דיור מוגן נועד בעיקר עבור אלה שיכולים לנהל אורח חיים עצמאי במידה כזאת או אחרת אך מעוניינים לגור בחברת בני גילם במקום מוגן ונעים. בבתי הדיור המוגן מוצעים יחידות דיור מסוגים וגדלים שונים והם מעניקים לקשיש שירותים כגון – פעילויות חברתיות, מרפאה צמודה המכירה היטב את תיקו הרפואי של כל אחד, חדר אוכל שם הקשיש יכול לאכול את הסעודות בחברת בני גילו ולא לבד. שירותי מכבסה וניקיון וכמובן שמירה 24/7 על הקשיש.

בתי אבות לגיל השלישי

כאשר הקשיש לא יכול לנהל אורח חיים עצמאי מאחר והוא סיעודי או תשוש נפש, הפתרון המושלם הוא דווקא בית אבות, בבתי האבות פעמים רבות הקשישים חיים יחד בחדר עם קשיש נוסף, והם כוללים השגחה רפואית צמודה במשך כל היום והלילה. בתי האבות מתחלקים לסוגים שונים, בעיקר על פי רמת העצמאות של הקשיש, וכתוצאה מכך רמת ההשגחה שהוא נדרש אליה מן הצוות של בית האבות, בעוד בתי אבות מסוימים מיועדים לקשישים סיעודיים, ישנם כאלה המתאימים דווקא לתשושי נפש. אם אתם בני משפחה של קשיש שנמצא בסיטואציה שבה עליו ועליכם להחליט לאן לשלוח אותו, מומלץ להתייעץ עם גורם מקצועי שיוכל לכוון לגבי המקום המתאים ביותר עבורו.