מעבר לבית אבות – איך מתחילים בתהליך?

כאשר אדם אהוב כבר לא יכול לטפל בעצמו ודורש טיפול 24 שעות ביממה, על המשפחה להחליט מה הכי טוב עבורו. בתי אבות מספקים את רמת הטיפול הדרושה, אך עבור חלק מהקשישים הנכנסים לבית אבות, זה יכול להרגיש כאילו המשפחה הקרובה ביותר שלהם נטשה אותם. לכן חשוב להבין כיצד להפוך את מעבר לבית אבות לחוויה חיובית עבור יקיריכם ולעזור להם להסתגל לפרק חדש זה. אם אתם מאמינים שהגיע הזמן שהוריכם יעברו לבית אבות, קחו בחשבון שעליכם לדון איתם על כך מראש. שוחחו על דרישות הטיפול שלהם וכיצד עליהם להתנהל כיחידים עצמאיים על בסיס יומיומי, ובהדרגה תגיעו למסקנה שבית אבות הוא פתרון מתאים לצרכיהם. חשוב לדון בנושא זמן רב מראש.

מדוע חשוב לדון על מעבר לבית אבות מראש?

שיחה על מעבר לבית אבות מספיק זמן מראש מאפשר לקשישים זמן לשקול את ההצעה. אם אתם מאמינים שהעברת הוריכם לבית אבות היא האפשרות האידיאלית, ישנם פרטים רבים שיש לקחת בחשבון ולארגן. החל מאיתור בית האבות האידיאלי ועד לטיפול בכל הניירת הדרושה, התהליך עלול לקחת זמן רב. אם תתחילו לדון בהעברה זמן רב מראש, יהיה לכם מספיק זמן לתכנן הכל ביסודיות.

ההחלטה צריכה להתקבל בשיתוף פעולה, והם צריכים להרגיש כלולים בתהליך. חיוני שהם יבינו שלעתים מעבר לבית אבות נדרשת למען ביטחונם ורווחתם, ולא בגלל שאתם כבר לא רוצים אותם בסביבה. החלטה חד צדדית ושרירותית עשויה להצטייר כנטישה אמיתית עקב "הדחה" של הוריכם.

מתי יודעים שהגיע הזמן לעבור לבית אבות?

אין לתת את התשובה לשאלה האם הגיע הזמן לעבור לבית אבות או לא; במקום זאת, יש לשקול זאת היטב. תהליך ההבשלה אמור להימשך מספר שבועות, ועליכם להעלות ולזכור את הנושא כל כמה ימים. כאשר היחס יתחיל להשתפר בנוגע לרעיון, ניתן לעבור לשלב הבא, שהוא להתחיל לחקור בתי אבות ולקבוע איזו מהאפשרויות הקיימות תענה בצורה הטובה ביותר על הצרכים של הוריך. לדוגמה, העברה למעון סיעודי ומיקומו הגיאוגרפי של בית האבות. עליכם לשאוף למצוא בית אבות קרוב למקום מגוריכם כדי שתוכלו לבקר את הוריכם לעתים קרובות.