פוליסת ביטוח סיעודי – כל המידע

פוליסות ביטוח סיעודי נועדו לתת מענה באותם מקרים טראגיים בהם המבוטח מאבד את היכולת לבצע בעצמו פעולות תפקודיות יומיומיות. הפיצוי הכספי שמתקבל במסגרת הביטוח משמש למימון טיפול במוסד סיעודי, שכר של מטפל סיעודי או תמיכה כללית במשפחה שמתמודדת עם אתגר כלכלי משמעותי. עלויות טיפול באדם סיעודי מסתכמות באלפי שקלים בחודש בכל הגילאים. הקדימו לרכוש ביטוח סיעודי ותבטיחו לעצמכם מענה הולם בשעת מצוקה. 

מהו מצב סיעודי?

אדם מוגדר כסיעודי כאשר אין לו אפשרות לבצע בעצמו פעולות בסיסיות כמו להתלבש ולהתפשט, לקום ולשכב, להתרחץ, לשתות ולאכול, לנוע ממקום למקום, לשלוט על הצרכים. מצב סיעודי נקבע גם במקרים בהם האדם הקושי אינו פיזי אלא נפשי. אם האדם זקוק להשגחה צמודה ומהווה סכנה לעצמו או לסביבה – הוא מוגדר כסיעודי וזכאי לסיוע. כך למשל, מצבים של דמנציה, אלצהיימר או תשישות נפש מוגדרים כסיעודיים.

מה אפשר לקבל במסגרת חוק הסיעוד?

מדינת ישראל קובעת זכאות לגמלת סיעוד במסגרת הביטוח הלאומי. אדם שנמצא במצב סיעודי בכל גיל זכאי לקבל גמלת סיעוד אותה הוא ממיר לשעות של טיפול או קצבה חודשית. היקף הסיוע נקבע בהתאם לכושר התפקוד וליכולת הכלכלית. ישנם מקרים בהם ניתן כיסוי לאשפוז מלא במוסד סיעודי ומקרים בהם ניתנת קצבה חודשית לכיסוי שכר של מטפל סיעודי במשרה חלקית, חיתולים למבוגרים ועוד.

בשביל מה צריך ביטוח סיעודי?

חוק הסיעוד נותן מענה חלקי ביותר. עלויות רבות מתלוות לטיפול באדם סיעודי והאחריות חלה על בני משפחתו. ביטוח סיעודי פרטי מבטיח שלא תהוו נטל על המשפחה ותזכו לטיפול הטוב ביותר. קיימים היום מוסדות סיעודיים שמציעים תנאים טובים וטיפול רפואי ברמה גבוהה. עם ביטוח סיעודי פרטי תצליחו לממן שהייה במחלקה סיעודית פרטית ולקבל את הטיפול הטוב ביותר.

מה חשוב לבדוק בביטוח הסיעודי שלכם?

  1. גובה של קצבה חודשית ומשך זמן התשלום
  2. תנאים למימוש הפוליסה
  3. תקופת המתנה
  4. רשימת מקרים מוחרגים שאינם מכוסים במסגרת הפוליסה
  5. אפשרות לצבירת זכויות

אם יש לכם יותר מפוליסת ביטוח אחת בתחום הסיעודי יש לוודא שאפשר יהיה להפעיל את שתי הפוליסות במקביל.