איך עובד תשלום לבית אבות?

כאשר מגיעים לזמן שבו מחפשים להורים שלנו בית אבות איכותי ומסודר יש להתחשב במגוון רחב של פרמטרים. אחד הפרמטרים המשמעותיים ביותר שלצערנו מקשה על משפחות רבות בישראל הוא כמובן המחיר. העלות החודשית למעבר הקשיש לבתי אבות הוא איננו דבר פשוט ואפילו לא מדובר בשכירות רגילה בשל השירותים השונים שהקשיש מקבל, לרבות תרופות ושירותים רפואיים, שירותי תעסוקה ופנאי, שירותי ניקיון ובהתאם למצבו הבריאות גם ליווי צמוד פיזית.

אילו סוגי תשלום מתקבלים בבית אבות?

  • פיקדון – בתי אבות בדרך כלל לא משתמשים בשיטה זו אלא מעדיפים את שיטת התשלום החודשי אולם חלק מבתי האבות מאפשרים לקשישים להפקיד סכום מסוים לפיקדון, ממנו הם גובים ניכוי של כמה אחוזים בשנה אודות המגורים והשירותים המוצעים במקום ואת יתרת הכסף מחזירים ליורשיו של הקשיש לאחר פטירתו או אליו במידה והחליט לעזוב את בית האבות.
  • תשלום חודשי – סגנון התשלום המועדף על מרבית בתי האבות בישראל. יש תעריף חודשי לשירותים והמגורים במקום וכל עוד הם משולמים בזמן הזכות של הקשיש למגורים במקום נשמרת לו. המחירים יכולים להגיע גם ל10 ו-15 אלף שקלים בחודש בהתאם לבית האבות ולשירותים השונים להם זקוק הקשיש ולכן כדאי לבדוק אפשרויות שונות לקבלת סיוע כלכלית חלקי לכל הפחות.
  • תשלום כניסה חד פעמי – מדובר בסוג תשלום שכביכול קונה לדייר זכות לכל החיים למגורים במקום כאשר חלק מהכסף מגיע אל בית האבות בשנים הבאות וחלק צמוד למדד ומוחזר ליורשים.

כיצד נוכל לקבל סיוע כלכלי?

מלי שטילמן מתמחה בייעוץ והשמה של קשישים בבתי אבות בכל רחבי הארץ ויכולה גם לסייע לכם לבדוק אפשרות לקבלן מימון מלא או חלקי באמצעות גופים שונים. לעתים רבות משרדי העבודה והרווחה של הממשלה, בהתאם למצבו הרפואי הפיזי והנפשי של הקשיש מספקים סיוע כלכלי במימון מגוריו בבית האבות. כמו כן ישנן עמותות שונות שיכולות לסייע וכמובן קוד משרד הבריאות שניתן להגיש בקשה למשרד הבריאות לטובת עזרה במימון מגורים בבית אבות לקשיש במידה והקשיש ומשפחתו אינם יכולים לממן עבורו את המגורים ומוכיחים זאת.