בתי אבות לדתיים – לשמור על אורח החיים הדתי גם בבית האבות

הזקנה פוקדת את כולם, והיא אינה מבדילה בין דתות ומגזרים. כך שגם בקרב המגזר הדתי ישנם מטופלים אשר זקוקים לעזרתו של בית אבות מקצועי. אך מכיוון שבמגזר הדתי מקפידים לשמור על המסורת, משפחות רבות מחפשות בתי אבות לדתיים שיאפשרו ליקירם לשמור על אורח חיים דתי שאליו הוא רגיל מבית גם בין כותלי בית האבות.

בית אבות דתי – מה זה אומר בעצם?

בתי אבות דתיים כוללים מגוון רחב של מאפיינים שנועדו להקל על המטופלים בשמירה על אורח חיים דתי. כאשר מדברים על בתי אבות אלה, מתייחסים בדרך כלל לשירותים השונים המאפיינים אורח חיים דתי:

  • כשרות – אוכל כשר מוגש במרבית בתי האבות בארץ, אך לפעמים יש צורך בהקפדה מדוקדקת יותר. כמו כן, מטופלים לא מעטים מקפידים לאכול מאכלים בכשרות מסוימת בלבד, דוגמת בד"ץ. כמו כן, המטבח בבתי אבות דתיים עובר בדיקות קפדניות כדי לוודא שכל העובדים בו אכן מקפידים על כללי הכשרות.
  • שמירת שבת – בבית אבות דתי מקפידים על סממני השבת. המטופלים יכולים להתפלל בבית הכנסת ולאחר מכן להשתתף בקידוש וסעודת שבת. כמו כן, מופעל שעון שבת בחדרים.
  • פעילויות תורניות – בבית אבות המותאם לציבור הדתי מועברות לא פעם פעילויות תורניות כמו שיעורי תורה וגמרא לא רק בשבתות וחגים, אלא גם במהלך כל השבוע.
  • חברה דתית – בבית אבות דתי יכולים המטופלים להכיר מטופלים דתיים כמותם, וכך להמשיך לשמור על אורח חיים דתי.
  • הפרדה בין גברים לנשים – הפעילויות המועברות בבתי אבות דתיים כוללים לא פעם הפרדה מלאה בין הגברים לנשים.

בית אבות ברוח המסורת

יועצים גריאטריים מקצועיים נמצאים כאן כדי לעזור למשפחותיהם של המטופלים למצוא את בית האבות הנכון עבורם. בין השאר, הם מתייחסים רבות לציבור הדתי והחרדי. בתוך הציבור הזה קיימים מגזרים שונים, כך שמה שמתאים למטופל אחד לא בהכרח מתאים לשני. כך, ישנם מטופלים אשר יסתפקו במעבר לבית אבות רגיל שבו מקפידים על סממני דת בסיסיים בלבד. אחרים יבקשו עבור יקירם בית אבות קפדני במיוחד. כך או כך, יועצים גריאטריים מקצועיים יכולים לשלוף את בית האבות המתאים ביותר.

עדיין לא מרגישים שקיבלתם את כל התשובות? תוכלו ליצור קשר עם אחת מבין חברתנו שהינה אחת מחברות ההשמה לבית אבות המובילות.
שירות וליווי אישי וללא עלות למשפחות.