בתי אבות לחולי אלצהיימר

אין ספק שלהבין שאחד מההורים שלנו חולה באלצהיימר זו לא הבנה פשוטה. מדובר על מחלה קשה, חשוכת מרפא שפוגעת שלא מעט אנשים. כיוון שהעזרה שזקוק לה חולה אלצהיימר הינה אינטנסיבית ביותר, ברור מדוע קיימים בארץ בתי אבות לחולי אלצהיימר. איך בוחרים את בית האבות המתאים ומתי כדאי לעשות את הצעד? על כך במאמר שלפניכם.

איך יודעים שהגיע הזמן לעבור לבית אבות לחולי אלצהיימר?

זו אחת מהשאלות הכי קשות וחשובות שיש. מצד אחד, הרי לא נרצה להכניס את ההורה החולה כבר בתחילת הדרך למגורים בבית אבות. מצד שני, גם לא נרצה להגיע למצב שבו כבר מאוחר מידי, שכן ההסתגלות תהיה מאוד קשה. לכן חשוב להיות כל הזמן עם היד על הדופק, לברר ולבדוק עד כמה המצב של החולה באמת מתדרדר ובהתאם לכך ניתן יהיה לקבל את ההחלטה הנכונה.

איך לבחור בית אבות מתאים?

כאמור, יש היום לא מעט בתי אבות לחולי אלצהיימר בישראל. לכן נשאלת השאלה, איך בכל זאת נבחר את בית האבות הנכון? והאם בכל בית אבות ההורים שלנו יקבלו בדיוק את אותו הטיפול? מובן שהתשובה לכך שלילית. על מנת שתוכלו להגדיל את הסיכוי שלכם להיות יותר מרוצים מבחירתכם, רצוי:

  • לבדוק איפה נמצא בית האבות
  • לקרוא חוות דעת אודות המקום
  • להגיע ולראות אותו במו עיניכם

חשוב גם לברר איזו עזרה וטיפולים ההורים יוכלו לקבל בעזרת הצורך, שכן כל הפרטים האלה הם אלה שעושים את ההבדל בסופו של דבר בין בתי אבות שונים.

כמה זה עולה בחודש?

קשה לדבר על בתי אבות לחולי אלצהיימר ולא להזכיר גם את העלויות. לכן, אם אתם רוצים להיות בטוחים שתוכלו לממן את בית האבות של ההורים, חשוב מאוד לבדוק מראש כמה זה יעלה לכם. יש מקומות יקרים יותר מאחרים ויש מקומות במחירים יותר עממיים. רצוי לברר לא רק מה המחיר החודשי, אלא גם מה בדיוק הוא כולל. רק כך תוכלו להיות בטוחים שאתם יודעים על איזה עלויות מדובר ושלא יהיו לכם הפתעות לא נעימות כבר עם התשלום הראשון שיגיע אליכם.