בתי אבות פרטיים – איך בוחרים בית אבות בהתאמה אישית

בעבר בתי אבות נחשבו למקומות בעלי מוניטין שלילי ומבוגרים רבים חששו מן היום בו יאלצו להיעזר בשירותיהם. כיום דברים השתנו מן הקצה אל הקצה, בתי אבות פרטיים רבים הוקמו ברחבי הארץ והשירות אשר אותו הם מספקים הינו ברמה הגבוהה ביותר. בתי אבות אלו מוכרים יותר בשם "דיור מוגן" והם מספקים מענה פיזי, רפואי ונפשי עבור הדרים בהם. כל מטופל מקבל שירות לפי צרכיו האישיים, לעיתים מדובר אף בעזרה של מטפל צמוד במהלך 24 שעות ביממה. מכיוון שמדובר בהחלטה משמעותית מאוד חשוב לשים לב למספר דברים כאשר בוחרים בית אבות.

בחירת בתי אבות פרטיים

לאחר התלבטויות רבות הגעתם למסקנה ביחד עם יקיריכם כי זהו הזמן להיעזר בשרותיהם של בתי אבות פרטיים. עוד קודם שאתם בוחרים חשוב שתשימו לב לדגשים הבאים:

  • צרכי הקשיש- הדבר הראשון אליו יש לתת את מלוא תשומת הלב הוא צרכי הקשיש. האם מדובר בזוג או ביחיד? האם קיים צורך בפרטיות? האם חשוב לו שיהיה מענה מבחינת תעסוקה? האם יש לו רצון לשים דגש על המקום החברתי? כל הצרכים הללו הינם חשובים מאוד כיוון שהם ישפיעו על מידת שביעות הרצון שלו מהמקום.
  • סבסוד- ישנם הבדלים רבים בין בתי האבות הקיימים בארץ הן מבחינת השירותים אותם הם מספקים והן מבחינת התנאים הפיזיים אותם הם מציעים. כל אחד מהדברים הללו משפיע באופן ישיר על העלות של בית האבות. חשוב לדעת כי ישנם קשישים רבים אשר זכאים לסבסוד מטעם המדינה במידה והם עומדים במספר קריטריונים. בדקו את הקריטריונים קודם אתם מבצעים את הבחירה.
  • המלצות- שלב חשוב ביותר בתהליך הבחירה הינו קבלת המלצות. התייעצו עם חברים, מכרים, שותפים לעבודה וכל אדם שעבר תהליך מעין זה. דרך המלצות תוכלו לשמוע על בית האבות דברים שלא תוכלו לשמוע בשום מקום אחר.

ייעוץ חיצוני

בחירת בתי אבות פרטיים אינה דבר של מה בכך, יש להשקיע מחשבה רבה בעניין על מנת להגיע אל הבחירה הנכונה שתוכל לתת מענה עבור האנשים היקרים לכם. בכדי לדעת בוודאות כי אתם בדרך הנכונה ניתן ורצוי להתייעץ עם יועץ גריאטרי אשר רואה את התמונה השלמה ובעל ידע וניסיון רב בתחום.
זקוקים למידע נוסף? צרו קשר עם מלי שטילמן – חברת השמה לבתי אבות – הבחירה הנכונה והתאמה אישית