ההתמודדות של המשפחות עם כניסת ההורה לבית אבות

לפעמים המציאות מציבה בפנינו אתגרים מורכבים, ולא אחת אנו עומדים נגדה חסרי אונים. אחת ההתמודדויות המורכבות יותר הקיימות בימינו היא המעבר של ההורה לבית אבות. אם עד עכשיו היה ההורה עצמאי ותפקד כראוי, הרי שמעתה והלאה אתם יודעים כי הוא זקוק לסיוע רפואי מתמיד. הכניסה לבית האבות מהווה לחץ נפשי לא רק עבור ההורה שצריך לשנות אווירה באופן פתאומי, אלא גם עבור בני משפחתו, ובייחוד ילדיו.

איך מתמודדים עם מעבר ההורה לבית האבות?

לא קל לקבל את העובדה שההורה שעד עכשיו תמך בנו הופך בעצמו לנתמך ועובר לבית האבות. קיימות כמה דרכים שיכולות להקל עליכם בתקופה בלתי פשוטה זו:

  • קבלו ייעוץ מקצועי – כאשר אתם מרגישים מתח, חרדה ואינכם מסוגלים להתמודד עם המצב, כדאי לפנות לייעוץ גריאטרי. אנשי מקצוע איכותיים ילוו אתכם בכל התהליך, יפרטו יותר על תהליך הכניסה לבית האבות וידגישו את היתרונות של בית האבות.
  • בקרו בבית האבות שאליו אתם עומדים להכניס את יקיריכם – כך תוכלו לעמוד על טיבו של בית האבות ולהבין שהוא לא נורא כפי שהוא נדמה לכם מלכתחילה. בסופו של דבר, מדובר במקום סטרילי ומסודר שבו יספקו להורה את כל הדברים שלהם הוא זקוק. מעבר לכך, חשוב להיפגש עם הצוות כדי לעמוד על טיבו ולוודא שהוא הצוות המתאים לעבודה עם יקיריכם.
  • תנו לזמן לעשות את שלו – נשמע כמו קלישאה, אבל זה עובד. לפעמים אנחנו פשוט צריכים להתרגל לשוני כדי להבין שהמצב אינו גרוע כל כך. וזה הזמן להסתכל על הכוס המלאה: שימו לב שמצבו של יקיריכם אינו רע בכלל – הוא נמצא בהשגחה רפואית, נהנה עם מטופלים בני גילו ונחשף לפעילויות מעניינות. אתם יכולים ללכת לעבודה ולעיסוקים אחרים עד לביקור הבא שלכם.

החשיבות שבהתאמת בית האבות למטופל

אחד הדברים הראשונים שאתם צריכים לעשות הוא להתאים את בית האבות ליקיריכם. השאלות שאתם צריכים לשאול את עצמכם הן האם בית האבות כולל את כל המכשור המשוכלל אשר לו זקוק יקיריכם? האם הוא יכול לספק את התנאים ההכרחיים שלו זקוק המטופל, דוגמת חדר ליחיד או חדר לשניים?

חברת השמה לבית אבות תוכל לסייע לכם בתהליך, לקצר תהליכים ולכוון אתכם לבית האבות שמתאים לצרכים של ההורים המתבגרים שלכם.

לפרטים נוספים תוכלו לדבר איתנו – מלי שטילמן – חברת השמה לבתי אבות – 
אצלנו תקבלו את כל המידע הרלוונטי לקבלת ההחלטה והכל בחינם!