כמה עולה בית אבות?

ככל שמתבגרים קשה יותר לבצע פעולות שונות ביום יום שבצעירותנו היו כמובן מאליו. אנשים מבוגרים, מלבד הקושי הגופני, נוטים גם לפתח מחלות שונות וקשיים נפשיים כאלה ואחרים אשר הופכים אותם לתלותיים יותר וזקוקים לעזרה. את העזרה הזו ואורך חיים החדש שהם זקוקים לו הם יכולים לקבל בבית אבות. במידה ואותו אדם המזדקן אינו יכול לדאוג לעצמו למעבר לבית אבות מסודר יצטרכו בני המשפחה לדאוג לו לסידורים השונים והמעבר. כאשר יש צורך להעביר את בן המשפחה לבית אבות עולות סוגיות רבות ושונות כמו מיקום בית האבות, אילו שירותים הוא זקוק להם, הקרבה לבני המשפחה שיוכלו לבקר וכמובן עלויות חודשיות.

מחירי בית אבות והמשתנים שעשויים להשפיע על המחיר

ישנם כמה סוגים של בתי אבות: מבתי אבות פרטיים, דרך בתי אבות של עמותות, בתי אבות ציבוריים ובתי אבות ממשלתיים. העלות של מגורים ומגוון השירותים לו זקוק הקשיש בבית האבות עשויים לנוע בין 5,000 ל21,000 ₪ ברוב בתיה אבות בישראל. המחיר יכול לנוע בין סוג בית האבות (אם הוא מסובסד מתקציב ממשלתי למשל או שייך לעמותה כלשהי), מיקום בית האבות (בתי אבות בצפון ובדרום זולים יותר מבתי אבות במרכז) ועד למגוון השירותים, האטרקציות ואיכות החיים לה זוכה הקשיש בבית האבות אליו הוא מצטרף.

אפשרויות מימון לסיוע

העלויות החודשיות למגורים בבית אבות נחשבים להוצאה כבדה בדרך כלל אולם בהתאם למצבו הפיזי והנפשי של הקשיש ובהתאם לבית האבות אליו משייכים אותו, ניתן יהיה להעניק לו מגורים באיכות גבוהה טוב מאוד לצד כל הטיפוליים הרפואיים שהוא זקוק להם ועדיין לחסוך בעלויות החודשיות. באמצעות קבלת קוד ממשרד הבריאות או מימון חלקי או מלא של חברות הביטוח, משרדי הרווחה או עמותה מסוימת, ניתן יהיה לסייע למשפחה במימון בית אבות לקשיש.

ייעוץ והכוונה מקצועיים

מלי שטילמן הנה יועצת גריאטרית ומסייעת בייעוץ, התאמה והשמה של הורים בבתי אבות. עם למעלה מ30 שנות ניסיון בעבודה עם בני הגיל השלישי ו-15 שנים של ניסיון בניהול בתי אבות, למלי יש את כל הניסיון הנדרש לסייע לכם בהתאמה הראויה בין ההורה שלכם לבין בית האבות המתאים ביותר עבורו ועבורכם.