בית אבות סיעודי – עזרה ללא עלות למשפחות

בית אבות סיעודי הוא מוסד ייעודי עבור קשישים, אשר עקב מצבם הבריאותי מתקשים לדאוג לעצמם בחיי היום יום. קשישים במצב סיעודי דורשים עזרה גם בפעולות הפשוטות ביותר, כמו לאכול, להתרחץ ולהתנייד בעצמם, ובמקרים רבים נדרשים להשגחה רפואית מקיפה. עקב כך, הם אינם יכולים להמשיך לגור עוד בביתם הפרטי, וצריכים לעבור לפתרון המתאים עבורם.

במידה ובן משפחתכם נמצא במצב סיעודי, בית אבות סיעודי יהווה את המסגרת האידיאלית עבורו. בית אבות סיעודי ידאג לכל הצרכים של המטופל הסיעודי, באמצעות צוות מיומן בסיוע למטופלים סיעודיים, יחד עם שירותים רפואיים הניתנים במקום על ידי רופאים ואחיות מוסמכים בגריאטריה.

מעבר לבית אבות סיעודי שיתאים לכם

המעבר של בן המשפחה למוסד גריאטרי הוא אינו תהליך קל. הוא דורש החלטות והכנות אשר אינן פשוטות – הן לבן המשפחה הקשיש והן לבני משפחתו. לכן חשוב לבחור את בית האבות הסיעודי המתאים, שידע לספק למטופל סביבה תומכת וטיפול מתאים.

"מלי שטילמן – יועצת גריאטרית" תעזור לכם לבחור את בית האבות הסיעודי העונה על הדרישות והצרכים של בן משפחתכם, ותבצע את ההשמה אליו בעצמה. מלי שטילמן תלווה אתכם גם לאחר המעבר לבית האבות, בכדי לוודא כי הוא מעניק שירות שעונה על שביעות הרצון שלכם ושל יקירכם.

הייעוץ שמעניקה "מלי שטילמן – יועצת גריאטרית" בא לסייע בקיצור התהליכים הבירוקרטיים הנדרשים מול בית האבות הסיעודי, ולהביא בחיסכון בזמן ובעלויות.

השאירו פרטים וקבלו ממני ייעוץ והכוונה ללא עלות:  072-394-5490

מה חשוב לבדוק כשמחפשים בית אבות סיעודי

חשוב לשכן את בן משפחתכם במוסד הסיעודי שיתאים לו, כזה שיידע לספק לו את השירותים והטיפולים הדרושים למצבו, אך במקביל יצליח להנעים את שהותו שם כמה שניתן. אלו הדברים שחשוב לבדוק כשניגשים לבחור בית אבות סיעודי:

  • רצונו של המטופל – אם המטופל נמצא במצב המאפשר לו לקבל החלטות ולהביע את רצונו, חשוב להתחשב בכך בכדי לאפשר לו להרגיש שליטה במצבו ואחראי על אורח החיים שלו. יחד עם זאת, גם שביעות הרצון שלכם חשובה לתהליך. בדיוק כמו שמצופה מבית האבות להתייחס אל בן המשפחה בצורה נכונה בעת שהותו – כך הוא נדרש לכבד אתכם ולספק לכם הרגשה נוחה ומזמינה ככל שניתן.

 

  • הפעילות השוטפת של בית האבות – צוות בית האבות הסיעודי נדרש לתת מענה מהיר ויעיל לצרכיו של המטופל, אשר כוללים סיוע בהתניידות, רחצה, התלבשות ועוד. מבית אבות סיעודי צפויה רמת הגיינה ברמה גבוה, וחשוב לבדוק כיצד הצוות דואג לטיפוח המטופלים ולנקיון התשתיות. בתי האבות צריכים גם לשמור על התעסוקה והאינטרקציה החברתית, כיוון שאלו הם אבן ייסוד בכל טיפול ובמיוחד לאלו במצב סיעודי.

 

  • שירותים רפואיים בבית האבות הסיעודי – כל בית אבות סיעודי נדרש לספק למטופליו שירותים רפואיים שונים – כשאלו צריכים להינתן רק ברשיון משרד הבריאות, ורק על ידי צוות רפואי המוסמך בתחום הגריאטריה. השירותים הרפואיים יוענקו בליווי צמוד של רופא מומחה בגריאטריה בכל שעות היממה, יחד עם ביצוע מעקב רפואי מלא הכולל בדיקות דם ומעקב אחר פרמטרים נוספים. כדאי לבדוק אם פועלות במקום מרפאת שיקום ופיזיותרפיה ושירותי פסיכוגריאטריה עבור מטופלים הסובלים מהפרעות נפשיות כמו אלצהיימר, שיטיון, פיגור שכלי ומחלות אחרות. יחד עם השירותים הרפואיים, מומלץ לבחור במקום אשר מספק ליווי סוציאלי למטופלים ולבני משפחתם.
  • מיקום בית האבות הסיעודי – לרוב, המוסד יהיה אטרקטיבי יותר אם הוא קרוב למגורי בני המשפחה והחברים של המטופל, ואם הוא מקיים שעות ביקור נוחות.

    מחיר בית אבות סיעודי – האם מגיע למשפחה עזרה במימון?

    ההורה נכנס לבית אבות סיעודי ואתם  צריכים גם לדאוג לצד הכספי. במכלול השיקולים של בחירת בית האבות לצד הכספי משעמות היות ויש הבדלי מחירים בין בתי האבות באותה עיר וביחס לערים שכנות. כדי להבין האם וכמה יכול לקבל ההורה עזרה במימון תוכלו לבדוק א תהזכאות שלכם ע"י בדיקת זכאות לקוד משרד הבריאות שנוכל לסייע לכם לבצע. לאחר הבדיקה תוכלו להבין מהו גובה הסכום שתוכלו לקבל כעזרה מהמדינה.
    לחצו לבדיקת הקוד ללא עלות

צריכים עזרה במציאת בית אבות סיעודי? מלאו את הטופס ואמצא עבורכם את בית האבות הסיעודי הטוב ביותר עבור יקירכם:072-394-5490