איך למצוא בית אבות המתאים להורה תשוש נפש

ישנן כמה קטגוריות של בית אבות המתאימות למצבי בריאותי שונים של קשישים. בית אבות לתשוש נפש הוא בית אבות האחראי על טיפול בקשישים אשר סובלים מבעיות הפוגעות בתפקוד השכלי וקוגניטיבי. בעיות אלה יכולות להתבטא בצורות שונות כגון בעיות בזיכרון אשר עלולות להיות מסוכנות לקשיש. עם זאת תשוש נפש אינו יכול לבצע פעילויות בעצמו וצריך עזרה על מנת לתפקד. בתי אבות המתאימים לתשוש נפש הינו מסגרות אשר עוזרים לקשישים הסובלים מבעיות פיזיות ונפשיות.

בוחרים בית אבות לתשוש נפש

כשילדיו של ההורה מחליטים להעביר את ההורה לבית אבות לתשושי נפש, יש כמה קריטריונים אשר כדאי לבדוק היטב. מדובר בהחלטה מורכבת לקרובי משפחה ועלולה לגרום לתחושות של חוסר ודאות ואף תסכול. על מנת שהוריכם ירגיש כמו בבית, יש למצוא בית אבות אשר מעניק טיפול רפואי ויחס חם לקשיש. לפני המעבר, ניתן לאבחן בכמה נקודות את הבית אבות ולבחור את המתאים ביותר להורה:

  • השלב הראשון הינו שלב הבירורים – חשוב לברר אם בית האבות הוא בעל רישיון ממשרד הבריאות. רישיון זה מאפשר לכם להיות רגועים שמסגרת זו הינו בפיקוח של משרד הבריאות.
  • כאשר קרובי משפחה מבקרים בית אבות, מומלץ לברר אם האבטחה טובה, כדי למנוע מהקשישים לברוח מבית האבות ולצאת משעריו ללא השגחה. עם זאת, ניתן גם לברר בחדרים אם ישנו לחצן מצוקה ליד כל מיטה במקרים חירום ודחופים.
  • מומלץ לבחון את הצוות הנמצא בבית האבות ולוודא שמדובר בצוות מקצועי שנותן מענה לכל בעיה ושאלה. חשוב גם לבדוק כמה אנשי צוות נשארים במהלך 24 שעות ביממה. במסגרות כמו בתי אבות אלו, חשוב שהצוות הרפואי יהיה נוכח גם בשעות הלילה.
  • לסיום, הנכם יכולים לברר מה השעות פעילות וביקור אשר ניתן לבוא לראות ולבקש את ההורה. ניתן לבדוק אם לוח זמנים של בית האבות הינו מתאים לזמנים של המשפחה. עם זאת, מומלץ לבחור בית אבות אשר קרוב לבית מגורים של משפחת הקשיש.

    בדיקת זכאות לקוד משרד הבריאות לפני הכניסה לבית האבות

    מה זה קוד משרד הבריאות והאם הוא רלוונטי להורה שלי שצריך להכנס לבית אבות לתשושי נפש? לאחר שנים רבות של עבודה מול משפחות וניסיון רב מול מערכת הבריאות הציבורית שנותנת מענה לנושא אשמח לייעץ לכם בכל התהליך של הכניסה לבית האבות.
    ההורים מתבגרים ומצבם הרפואי כבר לא מה שהיה בעבר והם נזקקים לטיפול צמוד שלא ניתן לתת להם בסביבה הביתית. כדי למצוא את בית האבות שמתאים למצב הרפואי צריך לבדוק את הנושא של המימון האם מגיע להורה שלכם עזרה במימון בית האבות.
    צרו קשר ונבצע בדיקת קוד משרד הבריאות ללא עלות מצד המשפחה ונצא לדרך.

בחירת בית אבות אינה קלה אך מומלץ לעשות זאת עם הזמן הנדרש, על מנת לבחור את המתאים ביותר להורה.