בתי אבות לתשושי נפש

בתי אבות לתשושי נפש – כל מה שצריך לדעת

בתי אבות לתשושי נפש הינם בתי אבות לטיפול בקשישים אשר עקב מחלות, נפשיות או עצביות, חוו ירידה בתפקודם הקוגניטיבי ולכן מתקשים לדאוג לעצמו ביומיום. קשישים הנמצאים בתשישות נפשים דורשים סיוע בביצוע פעולות בסיסיות כמו לאכול, להתקלח, להתלבש ולעתים אף לתקשר עם הסביבה. בתי אבות לתשושי נפש מותאמים לטיפול בקשישים אשר לקו במחלות כמו אלצהיימר, שיטיון, מחלות עצביות שונות, ליקויי שכלי וכו'. אם בן משפחתכם לקה במחלה אשר מפריעה לו בניהול שגרת החיים שלו, בית אבות לתשושי נפש יספק עבורו את הסביבה הבטוחה שהוא זקוק לה וידאג לכל צרכיו.

סיוע במציאות בתי אבות לתשושי נפש שיתאים לכם

ההחלטה להעביר את בן המשפחה הקשיש למוסד לתשושי נפש אף פעם אינה פשוטה – היא דורשת החלטות והכנות אשר עלולות להיות לא-קלות ודורשות המון זמן ואמצעים כלכליים, הן מבן המשפחה הקשיש והן מבני משפחתו.

הייעוץ הניתן על ידי חברת "מלי שטילמן – יועצת גריאטרית" בא במטרה לסייע לכם לאתר את בית האבות לתשושי נפש המתאים ביותר לבן המשפחה שלכם. אחרי תהליך הכולל היכרות, איסוף נתונים וקביעת הסטטוס של בן המשפחה, מלי תמצא עבורכם את האפשרויות הטובות ביותר מבין בתי האבות לתשושי נפש הקרובים אליכם ותבצע בעצמה את תהליך ההשמה. השירות כולל ליווי צמוד ויחס אישי, גם לאחר המעבר לבית האבות לתשושי נפש, בכדי לוודא כי בית האבות פועל לשביעות רצונו של המטופל ולשביעות רצונכם.

"מלי שטילמן – יועצת גריאטרית" תסייע לכם לקצר את התהליכים הביורוקרטיים הנדרשים מול בית האבות והמוסדות השונים, וכתוצאה מכך תעזור לכם לחסוך זמן וכסף רב שהייתם משקיעים בתהליך זה באופן עצמאי.

השאירו פרטים וקבלו ממני ייעוץ והכוונה ללא עלות:  072-394-5490

בתי אבות לתשושי נפש

מה חשוב לבדוק כשמחפשים בתי אבות לתשושי נפש?

חשוב לשכן את בן משפחתכם במוסד שיידע לספק לו את השירותים והטיפולים שמתאימים למצבו ולהנעים את שהותו שם. בכדי שתדעו איך לבחור את בית האבות לקשישים תשושי נפש שיספק לבן משפחתכם את השירות הטוב ביותר, כדאי לבחון את המוסד לפי מספר קריטריונים עיקריים:

שביעות הרצון – שביעות הרצון ושיתוף הפעולה של המטופל יאפשרו לטיפול שיקבל בבית האבות לתשושי נפש להיות אפקטיבי יותר. שביעות הרצון שלכם חשובה לתהליך גם כן, ובדיוק כמו שמצופה מבית האבות להתייחס אל בן המשפחה בצורה נכונה בעת שהותו, כך הוא נדרש לכבד אתכם ולספק לכם הרגשה נוחה ומזמינה ככל שניתן.

ביקורי משפחות נוחים – בית אבות הקרוב למגורי בני המשפחה יקל על ביקורים תכופים, ובנוסף יהיה אטרקטיבי יותר בעיני המטופל. נוסף לקרבה הגאוגרפית, חשוב לבדוק אם בית האבות מקיים שעות ביקור בשעות וימים המתאימים לכם.

השגחה צמודה ושירותים סוציאליים – בתי אבות לתשושי נפש חייבים לספק השגחה צמודה לדיירי המקום. יחד איתה, חשובים גם התמיכה הצמודה, הן על ידי הצוות והן על ידי העובדים הסוציאליים, למטופלים ולבני המשפחה.

שירותים רפואיים בבית האבות לתשושי נפש – כל בית אבות לתשושי נפש נדרש לספק למטופליו השגחה רפואית ושירותים רפואיים במשך כל שעות היממה. דרושה נוכחות שוטפת של רופא יחד עם שירותי רפואת חירום אחרים במקום. נוסף על כך, חשוב ליידע את הצוות הרפואי בדרישות המטופל, ולוודא כי השירותים המוענקים במקום אכן עונים על דרישות הטיפול שנקבעו עבור בן המשפחה.

רשיון לטיפול בחולים סיעודיים – השירותים הרפואיים שבית האבות מעניק צריכים להינתן ברישיון מתאים המוענק למוסד מטעם משרד הבריאות, ורק על ידי צוות רפואי המוסמך בתחום הגריאטריה.

הפעילות השוטפת של מוסדות לתשושי נפש – מלבד השירותים הרפואיים המוענקים במוסד הסיעודי, הצוות נדרש לתת מענה מהיר ויעיל לצרכיו של המטופל, אשר יכולים לכלול סיוע בהתניידות, רחצה, התלבשות ועוד. יחד עם הפעילות היומיומית, כדאי להתעניין כיצד בית האבות פועל לשמירת התעסוקה וליצירת אינטראקציה חברתית בין המטופלים, כיוון שאלו הם אבני ייסוד בכל מסגרת טיפולית – במיוחד עבור קשישים הנמצאים בתשישות נפשית.

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם:
1. מה חשוב לבדוק במעבר לבית אבות סיעודי?
2. טיפים לבחירת בית אבות – איך לבחור בית אבות בישראל?
3. איך למצוא בית אבות המתאים להורה תשוש נפש?

מחפשים בית אבות לתשושי נפש?

מלאו את הטופס ואסייע לכם לבחור את בית האבות לתשושי נפש הטוב ביותר עבור יקירכם. 072-394-5490