אפשרות המימון לבית אבות

בית אבות הנו מסגרת אשר מעניקה טיפולים לקשישים, לפי המצב הבריאותי שלהם. ישנם כמה אפשרויות מימון לבית אבות, אך הן תלויות במספר גורמים. כמו כן, אפשר למנות סוגים שונים של בתי אבות, חלקם פרטיים, ציבוריים או ממשלתיים. עם זאת, ישנם בתי אבות המיועדים לתשושי נפש, בתי אבות סעודי ובתי אבות לעצמיים. גורמים אלו משפיעות על עלות של מסגרת זו, אך ניתן היום לקבל עזרה כספית ולמצוא פתרונות למשפחות. לדוגמא: בית אבות בבת ים מחירים ופרטים נוספים תוכלו לקבל בבית האבות אבל רק בעזרת יועץ מקצועי שידאג למשפחה תוכלו להבין מה מגיע להורה שלכם הן בצד של הטיפול והן בעלויות והזכאות למימון.

אילו אפשרויות מימון עומדות בפני משפחה שצריכה לשלוח את יקירה לבית אבות?

ההחלטה להעביר הורה לבית אבות אינה פשוטה ולווה לא פעם ברגשות אשמה ואי ודאות. עם זאת, משפחות רבות אינן יודעות כיצד לממן את בית האבות להורה מכוון שמחירם לרוב גבוהים. ניתן למצוא כמה פתרונות על מנת לממן בלי דאגה וחשש את הבית אבות אשר בחרתם להורה:

  • קשיש אשר עובר לבית אבות, והוא עבד במהלך חייו, סביר להניח שנשארו לו חסכונות וקופות גמל. ניתן לברר זאת ולהיעזר בסכומים אלו על מנת לממן את בית האבות. בנוסף, יש אפשרות להשכיר את הדירה אשר הקשיש התגורר על מנת להעביר את סכום שכר דירה לתשלום של בית האבות.
  • האופציה השנייה הינה משכנתא הפוכה, כלומר הלוואה שהקשיש יכול לבקש ולהחזיר עד מותו. לאחר מכן, קרובי משפחה יכולים להחזיר את יתרת הסכום באמצעות מכירת הבית או הדירה למשל. יש לציין שסכום הלוואה ייקבע לפי הנכס וגילו הקשיש.
  • יש לברר אם ההורה הינו זכאי לזכויות מול קופת חולים והביטוח. חלקם מציעים עזרה כספית על מנת לממן בתי אבות, אך לרוב מדובר בבתי אבות סיעודיים.
  • לסיום, כל קשיש אשר מתגורר במדינה ישראל זכאי לכמה הטבות ממשרד הממשלה. ראשית, יש לברר את הקוד אשר ניתן לקבל קוד משרד הבריאות. קוד זה מאפשר לסייע מימון לבתי אבות סעודיים ותשוש נפש. ניתן לקבל אותו לפי שני פרמטרים: מצב בריאותי וכלכלי של הקשיש. בנוסף לכך, ניתן לקבל הנחה לקרובי משפחה של הקשיש, על מס הכנסה ממשרד האוצר.

לסיום, אפשר לומר שמעבר בתי אבות הינו קלה לקשיש ולקרובי משפחותיו, עם זאת קיימות כמה אופציות אשר ניתן לממן את מסגרות אלו בלי דאגות.