בתי אבות לעצמאים ולתשושים

כאשר אדם קשיש כבר אינו יכול לתפקד כראוי וזקוק לעזרה וליווי יומיומי, או כאשר אותו אדם מתבגר ואינו רוצה להפוך לעול על משפחתו ויש לו צרכים בריאותיים ומחייתיים שונים – כדאי שיבחן את האפשרות לעבור לבתי אבות. יש בתי אבות לעצמאים ויש בתי אבות לתשושי נפש. חלק בבעלות פרטית, חלקם ציבורית וחלקם ממשלתית. היום תוכלו לקבל עזרה וליווי לצורך ייעוץ והכוונה לגבי בית האבות המתאים ביותר לקשיש.

מהו בית אבות לתשושי נפש?

תשושי נפש יהיו אנשים קשישים אשר בעקבות בעיות בריאותיות שונות, נפשיות או עצביות, ישנה ירידה בתפקוד הקוגניטיבי של הקשיש והוא אינו יכול להסתדר לבדו. הוא יהיה זקוק לליווי צמוד בפעולות היומיומיות כמו אוכל, מקלחת, מעבר ממקום למקום, הליכה ולעתים אפילו לצורך תקשורת עם אדם אחר. בתי אבות לתשושי נפש מותאמים הן מבחינת ציוד ומכשור, הן מבחינת מבנה בית האבות והחדרים בו והן מבחינת הצוות המטפל וההכשרות המקצועיות שלו למילוי צרכים אלה.

איך בוחרים בית אבות?

  • רישיון עסק – כדי להפעיל בית אבות מורשה המתנהל כחוק יש להחזיק ברישיון בית אבות מטעם משרד הבריאות.
  • סוג בעלות – האם מדובר בבעלות פרטית? ציבורית? או ממשלתית? זו יכולה להשפיע על סבסוד מביטוח לאומי, משרד הבריאות וכן תנאי המחיה השונים במקום.
  • מיקום – כדאי יהיה לבחור בבית אבות הנמצא קרוב יחסית למגורי הילדים שאלה יוכלו לבקר את הוריהם לעתים קרובות יחסית משהו שהוא חשוש מאוד לקשישים הנמצאים כעת בסביבה חדשה.
  • איכות החיים במקום – אילו חדרים יש במקום? באיזה גודל? האם יש חדר אמבטיה נפרד ואם יש צורך בכך? אילו אביזרים/ציוד הם מורשים להכניס ומה הם מקבלים? האם יש גישה ופינות מוצלות לישיבה? אילו אטרקציות/פעילויות יש במקום?
  • טיפול וליווי רפואיים – איך האבטחה במקום? איזה ציוד רפואי יש במקום ולאילו מקרים? כמה מטפלים יש במקום בו זמנית במהלך היום והלילה? האם יש רופא מוסמך ומקצועי במקום 24 שעות ביממה? וכו'

לסיכום; בחירת בתי אבות לעצמאים ולתשושים עשויה להיות משימה לא פשוטה ולכן אתם לא רוצים לקבל החלטה בקלות ראש. התחשבו בכל הפרמטרים וקבלו את ההחלטה המושכלת ביותר עבור הקשיש. מוטב להתייעץ עם איש מקצוע בתחום.

מחפשים בית אבות ? זקוקים לעזרה בבדיקת קוד משרד הבריאות?
צרו קשר ליצירת קשר:072-394-5490