עלות אשפוז סיעודי – מה משפיע על מחיר בית האבות

אחת ההתמודדויות הקשות ביותר עבור ילדים להורים מבוגרים הינה כאשר אחד ההורים הופך לסיעודי. פתאום האדם החזק שהכרנו, זה שהיה שם בשבילנו תמיד הופך להיות נזקק. החיים שלנו ושלהם עוברים טלטלה הכוללת בדיקות, ליווי תמידי, ועדות. מדובר בהתמודדות לא פשוטה אשר פעמים רבות מביאה איתה גם החלטות אשר אינן פשוטות לא למטופל ולא למטפל. אחת הדרכים הנפוצות והמוכרות לתת את המענה הראוי והטוב ביותר הינה אשפוז סיעודי. עלות אשפוז סיעודי אינה נמוכה ולכן לפני קבלת ההחלטה על אופן האשפוז ובחירת המקום חשוב ללמוד את הנושא לעומק ולשים לב למספר נקודות.

טיפים לבחירת אשפוז סיעודי

מבוגרים וחולים סיעודיים רבים אשר זקוקים לעזרה יומיומית בוחרים לעבור לבית אבות. אין ספק כי מדובר בהחלטה לא פשוטה וכן בהוצאה כלכלית לא קטנה. בכדי להגיע לבחירה הנכונה חשוב לזכור כי עלות אשפוז סיעודי מושפעת ממספר פרמטרים:

  • מצב רפואי- אחד הפרמטרים המרכזיים אשר נלקחים בחשבון כאשר נקבעת עלות האשפוז כיוון שמצבו הפיזי והקוגניטיבי של המטופל קובע למעשה את סוג הטיפול לו הוא זקוק. ככל שהטיפול הנדרש הינו רב יותר עלות האשפוז תהיה גבוהה יותר.
  • רישיון משרד הבריאות- משרד הבריאות מספק רישיון לכל בית אבות הנמצא בארץ. הרישיון הינו בעל תקוף למספר חודשים או מספר שנים בהתאם לתנאים אותם מציב משרד הבריאות. ככל שהמקום מקבל רישיון למשך זמן ארוך יותר הדבר מעיד על רצינות ואיכות דבר היכול להשפיע באופן ישיר גם על המחיר.
  • מיקום- בדיוק כמו שכירת או רכישת דירה גם בכל הנוגע לבתי אבות ככל שהמיקום הגיאוגרפי מתקדם למרכזה של הארץ העלות עולה.

לבחור נכון – בהתאמה לתקציב ולסטטוס הרפואי של ההורה

ההחלטה לגבי בית האבות בו נבחר לשכן את יקירנו הינה מההחלטות החשובות ביותר שנקבל במהלך חיינו. כולנו רוצים במקום הטוב והבטוח ביותר עבורם, אנו רוצים לדעת כי הפקדנו אותם בידיים טובות, לשם כך רצוי להיעזר בבעל מקצוע אשר מתמחה בתחום הגריאטריה ויש ביכולתו לתת לנו מענה לגבי כל בית אבות הקיים בארץ. על ידי קבלת ייעוץ חיצוני נוכל לדעת כי אכן עשינו את הבחירה הנכונה מה שיאפשר לנו לישון בלילה בשקט.

בית אבות סיעודי – האם מגיעה למשפחה עזרה בתשלום החודשי

כאשר אתם נדרשים לטפל בנושא בית האבות מעבר לעניין הרפואי והמיקום ישנו גם את הצד הכספי. כמה עולה בית אבות סיעודי בחודש? 
האם ההורה והמשפחה אמורים לשלם את מלוא הסכום או שיש השתתפות כל שהיא של המדינה או משרד הבריאות?
מעוניינים לקבל מידע נוסף? נשמח לסייע לכם בתהליך – תהליך מהיר וללא עלות – לפרטים אודות קוד משרד הבריאות ובחירת בית אבות צרו קשר – 072-394-5490