חוק הסיעוד – סיוע במימון טיפול סיעודי

חוק הסיעוד הוא הדרך שלכם לקבל סיוע במימון טיפול סיעודי עבור יקירכם. בעזרת גמלת הסיעוד שיקבל הוא יהיה זכאי למטפלת סיעודית אשר תגיע אליו הביתה או למקום מגוריו בדיור המוגן. המטפלת תעניק לו טיפול אישי, תטפל בענייני הבית השונים ותשמור על ביטחונו ורווחתו האישית.

מנגד, חוק הסיעוד מכיל סל של שירותים נוספים. תוכלו לבחור באחד מהשירותים האחרים בסל אשר ייתן מענה טוב יותר לצרכיו של בן משפחתכם המבוגר. השירותים הנוספים כוללים טיפול במרכז יום לקשיש, שירותי כביסה, אספקת מוצרי ספיגה חד-פעמיים וקבלה של משדר מצוקה.

חוק הסיעוד מופעל על ידי מוסד הביטוח הלאומי, ונתמך באמצעות קופות החולים ושירותי הרווחה העירוניים. החוק מיועד לסיוע בטיפול הניתן במסגרת ביתית או במסגרת קהילתית בלבד. במידה ואתם מעוניינים לקבל סיוע מהמדינה עבור מימון הוצאות של בית אבות או מוסד סיעודי, תוכלו לבחון במקום זאת את זכאותכם לקבלת קוד משרד הבריאות.

השאירו פרטים בכדי לבצע בדיקה ללא עלות של זכאותכם לגמלת סיעוד: 072-394-5490

חוק הסיעוד – ייעוץ פרטני לקבלת גמלת סיעוד

התהליך הדרוש לקבלת גמלת סיעוד דורש התעסקות שוטפת בבירוקרטיה מעיקה. הייעוץ הפרטני שתקבלו על ידי "מלי שטילמן – יועצת גריאטרית" יחסוך לכם המון זמן ומשאבים מיותרים.

"מלי שטילמן – יועצת גריאטרית" בעלת ניסיון של שנים בתחום הייעוץ הגריאטרי, במהלכם היא למדה להכיר את המערכת ואת הדרכים הנכונות ביותר לפעול מולה בכדי להגיע לתוצאות מהירות ומדויקות.

מלי תסייע לכם בבדיקת זכאותכם לגמלת סיעוד, תבצע בעצמה את תהליך הגשת הבקשה לגמלת סיעוד בשמכם ותתנהל מול הביטוח הלאומי במקרים של עיכוב או ערעור.

תנו ל"מלי שטילמן – יועצת גריאטרית" לסייע לכם בקבלת גמלת חוק סיעוד: 072-394-5490

מי זכאי לחוק הסיעוד?

הביטוח הלאומי מאשר גמלת סיעוד רק עבור אלו אשר עונים על תנאי הזכאות. בכדי להיות זכאים לגמלת סיעוד, בן המשפחה צריך לענות על הקריטריונים הבאים:

  • תושב ישראל: בן המשפחה צריך להיות מוגדר על פי חוק כתושב ישראל הנמצא בגיל הפרישה – עבור גברים זהו גיל 67 ועבור נשים הגיל הוא 62. במקרים בהם ההגדרה של "תושב ישראל" התקבלה רק אחר גיל הפרישה, בן משפחתכם יהיה זכאי לגמלה רק אם הוא עלה לארץ לפי חוק השבות, או מנגד קיבל סל קליטה ממשרד העלייה והקליטה.
  • עומד במבחן ההכנסות: הזכאות לגמלת סיעוד וגובה הגמלה יינתנו עם ביצוע מבחן הכנסות, הבוחן את סכום ההכנסות השוטפות של המבוגר. מבחן ההכנסות קובע האם הוא זכאי לגמלה מלאה, גמלה מופחתת ב-50%, או כלל לא זכאי לגמלה בהתאם להכנסותיו.
  • מגורים בבית או בקהילה – חוק הסיעוד מיועד עבור זקנים אשר מתגוררים בביתם או במסגרת קהילתית אחרת, כדוגמת דיור מוגן. עבור אלו השוכנים בבית אבות או במוסד סיעודי, אלו יהיו זכאים לגמלה תחת חוק הסיעוד רק אם הם אינם זוכים לסיוע עבור המימון שלו, כמו למשל דרך קבלת סיוע כלכלי על ידי קוד משרד הבריאות. ניתן גם לקבל גמלת סיעוד במהלך אשפוז בבית חולים עבור 30 הימים הראשונים מתחילת האשפוז.
  • אינו מקבל קצבה – קשיש אשר הגיע לגיל הפרישה ואינו מקבל קצבאות מגופים ממשלתיים, כדוגמת קצבת שירותים מיוחדים של הביטוח הלאומי או הטבה של עזרה לזולת מטעם משרד הביטחון, זכאי לגמלה של חוק הסיעוד.
  • זקוק לעזרת הזולת – גמלת הסיעוד ניתנת עבור זקנים אשר דורשים עזרה בפעולות היומיומיות הפשוטות ביותר, כמו להתקלח לבד, לאכול, לנוע וכו', או מנגד זקוקים להשגחה של אדם אחר בעת השהייה בבית. הביטוח הלאומי ישלח אחות שתבצע בדיקה תפקודית של המבוגר, וזו תקבע האם הוא אכן זקוק לסיוע סיעודי ואת גובה גמלת הסיעוד שמגיעה לו.

    מחפשים בית אבות סיעודי להורה? צרו קשר ונשמח לסייע בנושא