מחשבון קוד משרד הבריאות – בדיקת זכאות ללא עלות

קוד משרד הבריאות  הינו אחד המושגים הראשונים שתתקלו בהם בבדיקת בית אבות להורה שלכם. מה זה? כמה מגיע לכם? ועוד הרבה שאלות שתוכלו לקבל תשובות עליהן בשיחה עם היועצים שלנו המתמחים בנושא והאם יש צורך בתהליך בבדיקת קוד משרד הבריאות מחשבון או באופן עצמאי?

מחשבון קוד משרד הבריאות – למה חשוב להתייעץ עם מומחה?

בכל מה שקשור בבתי אבות ובדיקת הזכאות של ההורה מחשבון קוד משרד הבריאות אינו מספיק ונכון להתייעץ עם מומחה בתחום. יש מספר פרמטרים שצריכים להיבדק כך שתוכלו לקבל את התמונה המלאה ולגשת לשלב של הגשת הטפסים לבדיקת הזכאות שלכם וגובה המימון בשהייה של ההורה בבית האבות.
אשפוז סיעודי הוא לא חלק מסל הבריאות. האם ההורה יקבל השתתפות במימון בית האבות קשורה ליכולת ההכנסה שלו שהיא חלק מרכזי שנבדק בתהליך קבלת ההחלטה. במידה ואכן יש צורך לאשפוז סיעודי על פי הקריטריונים של מבחן ההכנסה ומצב ההורה. האם הוגדר כ"סיעודי" או "תשוש נפש" עם מגבלות ניידות או בירידה קוגניטיבית שבאות לידי ביטוי בירידה בזיכרון או ביכולת התפקודית. 

ייעוץ בבחירת בית האבות להורה

כחלק מתהליך קבלת ההחלטות המשפחה נדרשת להחליט על המיקום הגאוגרפי של בית האבות שבו ישהה ההורה וזה בנוסף לעניין גובה התשלום והמימון וסוג בית האבות שמתאים למצבו התפקודי של ההורה.
מלי שטילמן מומחית בתהליך ייעוץ והכוונה לבתי אבות ללא עלות, תדע להוביל את המשפחה ברגישות ומקצועיות מהשיחה הראשונה ועד לכניסה לבית האבות העונה על כל הקריטריונים והכי קרוב לדרישות של ההורה והמשפחה. 
לעיתים נדרשים בבחירת מיקום גאוגרפי של בית האבות, האם להשאיר את ההורה בסביבת המגורים שלו המוכרת או לבחור במקום שקרוב למקום מגוריהם של הילדים במידה ומתגוררים בעיר אחרת? הבחירה הינה אישית וצריכה להתאים לאופי ההורה, מצבו התפקודי והיכולת של המשפחה והגיע לביקורים במידה וישהה בבית אבות רחוק.

מה סוג בית האבות שמתאים להורה שלי?

בתהליך בחירת בית האבות גם לסוג בית האבות יש משמעות שנלקחת בחשבון על סמך "מבחני התפקוד" ובדיקת מצבו הבריאות של ההורה.
בתי אבות סיעודיים או כאלו המותאמים לתשושי נפש פזורים ברחבי הארץ ולחלקם יש התמחויות ספציפיות למצבו הבריאותי של ההורה.
גם בשלב הזה חשיבות העזרה המקצועית הינה קריטית כך שתוכלו לדעת שבסופו של תהליך ההורה נמצא בבית האבות שהכי מתאים למצבו התיפקודי ויקבל בו את הטיפול המיטבי.