טיפים לבחירת בית אבות – איך לבחור בית אבות בישראל?

כאשר הורים שלנו מחלטים או זקוקים להגיע לבית אבות, בחירה זו אינה תמיד קלה. יש לציין שהורה הינו הבן אדם אשר גדל אותנו, ואנו רוצים לבחור את הטוב ביותר עבורו. קיימים סוגי של  בתי אבות שונים המתאימים לכל מצב בריאותי של הקשיש, וניתן למצוא אותם בכל רחבי הארץ. על מנת לבחור נכון את הבית אבות המתאים ביותר להורה או קרוב משפחה, ניתן לתת כמה טיפים לבחירת בית אבות אשר יעזרו בתהליך זה.

אז איך בוחרים בית אבות?

כפי שנאמר, בחירה של בית אבות הינה חשובה אשר תשפיע על חיי הקשיש ועל משפחתו. ניתן לתת מספר טיפים עקרים על מנת לבחור היטב את הבית אבות הטוב ביותר – איך בוחרים בית אבות?

  • ראשית, יש לברר שבית האבות בעל רישיון מטעם ממשרד הבריאות. כל בית אבות סיעודי או לתשוש נפש חייבים לקבל רישיון זה על מנת להתנהל לפי החוק וכן אישור ממשרד הבריאות.
  • שנית, ניתן לבדוק אלו בעלויות במוסדות הבית אבות שייך. ישנם כמה סוגים של בעלויות אלו: בעלות פרטית, בעלות ציבורית, ובעלות ממשלתית.
  • בנוסף לכך, מומלץ לבחור בית אבות אשר נמצא לא רחוק מבית מגורים של המשפחה, על מנת לבקר את הקשיש בקלות. יש אפשרות לבדוק אם בית האבות הינו קרוב לתחבורה ציבורית, האם הוא נצמא בעיר וכדומה.
  • בתי אבות שונים מעניקים שירותים כמו פעילויות אשר קשישים אוהבים ומחפשים במקומות אלו. ניתן לברר אילו פעילות והאם הינן מתאימות לקשיש.
  • נושא מאוד חשוב אשר יש לבדוק היטב הינו הנראות של הבית אבות. מקום זה הופך לקשיש לבית שלו, וזה למה מומלץ לבוא אתו על מנת שיחליט אם הוא מרגיש מספיק בנוח ורואה את עצמו שם לאורך זמן.
  • לסיום, יש צורך לבקש אילו רופאים נמצאים והאם הצוות רפואית נשארת 24 שעות ביממה.

    ניתן לברר עוד כמה פרמטרים לפני בחירת בית אבות. למשל, אפשר לשאול כמה אנשים מתגוררים בחדרים, האם קיימים חדרי אמבטיה פרטים או האם יש מיזוג אוויר בחדרים וכדומה.

מה זה קוד משרד הבריאות?

בתהליך בחירת בית האבות ודאי נתקלתם במונח קוד משרד הבריאות. 
מה זה קוד משרד הבריאות? איך מטפלים בנושא? 
אנחנו נוכל לענות על כל השאלות ונוכל אף לסייע לכם בתהליך הבדיקה של קוד משרד הבריאות והכל ללא עלות.

בחירה של בית אבות הינה החלטה חשובה, ניתן לברר כל פרטים ולהיות בטוחים בהחלתה הסופית.

לפרטים נוספים תוכלו לדבר איתנו – מלי שטילמן – חברת השמה לבתי אבות
אצלנו תקבלו את כל המידע הרלוונטי לקבלת ההחלטה והכל בחינם!