מה חשוב לבדוק במעבר לבית אבות סיעודי

ההחלטה להעביר הורה לבית אבות הינה קשה ויכולה לגרום לאי ודאות. עם זאת, ילדים המכניסים את הוריהם לבית אבות מלאים בשאלות לנוכח המצב החדש ולא תמיד יודעים כיצד לפעול. יש לציין שישנם שלושה סוגים של בתי אבות: סיעודיים, בפיקוח ממשרד הרווחה ולתשוש נפש. ניתן להסביר כמה נקודות חשובות לקראת המעבר לבית אבות סיעודיים, אשר ניתן להסביר.

המדריך למעבר לבית אבות סיעודיים

בתי אבות סיעודיים מתנהלים כמו בתי חולים – הם מתאימים לקשישים אשר צריכים טיפול רפואי. יש לציין שחשוב לברר שהינם בעלי רישיון ותחת פיקוח של משרד הבריאות. על מנת להבין כיצד מעבירים קשיש לבית אבות סיעודי, ניתן לבדוק כמה פרמטרים חשובים לכך:

  • ראשית, מומלץ לדבר ולהכין את הקשיש מהמעבר שלו לבית אבות. אפשר להסביר לו היכן נמצא בית האבות, אילו פעילויות הוא מעניק וכדומה. כמובן שמומלץ להרגיע את הקשיש ולהסביר לו שמסגרות זו אינו מחליף את ביתו או משפחתו.
  • לאחר מכן, יש לבחור בית אבות אשר אתם יכולים להיות בטוחים שההורה או קרוב משפחה ירגיש כמו בבית. מומלץ להגיע לכמה מקומות על מנת להתרשם, להשוות בניהם ולבחור את המתאים ביותר.
  • דבר נוסף אשר יש לבדוק לפני המעבר לבית אבות, הוא המרחק בין בית מגורים של המשפחה לבית אבות אשר הקשיש עובר, על מנת לאפשר למשפחה לבקר פעמים רבות. מומלץ לבחור בית אבות קרוב ולבדוק את שעות קבלה כדי לברר אם הן נוחות לקרובי הקשיש.
  • יש לברר אם הצוות הרפואי נשאר במקום במשך 24 שעות ביממה ומאילו רופאים ואנשי מקצוע היא מורכבת.
  • לסיום, ניתן לבדוק את פרטים הקטנים אשר חשובים באותה מידה. למשל, ביקור בחדרי הבית אבות, בירור על פעילויות אשר הבית אבות מעניק לקשישים, בדיקה בחדר אוכל וכדומה.

בית אבות הינו מקום אשר קשישים צריכים להרגיש בנוח. החלטה והמעבר של קרוב משפחה אל מסגרת כזאת עשויה להיות מורכבת. מסיבה זו, מומלץ לקחת את הזמן על מנת לבחור את בית האבות המתאים בדיוק לקשיש ולבקשות של המשפחה שלו. כדאי גם להיעזר בסיוע מקצועי של יועץ גריאטרי.

ייעוץ והכוונה במעבר לבית אבות סיעודי

תהליך הבחירה והמעבר לבית האבות הינו תהליך שבהרבה מקרים חדש למשפחות ולעיתים ההחלטה צריכה להתקבל בתקופת זמן קצרה. תהליך של ייעוץ והכוונה לבתי אבות ע"י גורם מקצועי מקלה על התהליך שגם כך הינו קשה להתמודדדות למשפחה. היכולץ לבדוק ולבחור מבין בתי האבות הסיעודיים באיזור המגורים או באיזור שתרצו שההורה ישתכן הינה מוגבלת היות והמשפחות לרוב לא מכירות את בתי האבות והמחלקות הסיעודיות. לכן חשוב שאיש מקצוע בעל ניסיון וקשר הדוק מול בתי האבות ילווה אתכם בתהליך.

נושאים נוספים שאולי יעניינו אתכם:
> עזרה במימון קוד משרד הבריאות
> טיפים לבחירת בית אבות
> בתי אבות לאוכלוסיה הדתית

לפרטים נוספים תוכלו לדבר איתנו – מלי שטילמן – חברת השמה לבתי אבות – 
אצלנו תקבלו את כל המידע הרלוונטי לקבלת ההחלטה והכל בחינם!