מה נכון להורה שלי? להישאר עם מטפל בבית או לצאת לבית אבות

בשלב מסוים בחיים, אנו מתחילים להבין שההורים שלנו זקוקים לעזרה ולליווי מקצועי. אם עד עכשיו הם היו עצמאיים לחלוטין, הרי שכעת אין מנוס מההבנה שאי אפשר להשאיר אותם לבד בבית. כאן מגיעה השאלה המכריעה אם להשאיר את ההורים עם מטפל בבית או להעביר אותם לבית אבות. שאלה זו דורשת התייחסות מיוחדת, מכיוון שהיא משפיעה על אורח החיים של המטופל ובני משפחתו. ומחייבת התייעצות עם איש מקצוע ומומחה בהשמה לבתי אבות.

מטופל ומטפל – הילכו שניהם יחדיו?

פעמים רבות אנו רואים ברחוב אנשים מבוגרים ההולכים יד ביד עם מטפל צמוד. רבים מאתנו היו מעדיפים להשאיר את יקירנו עם מטפל. כך נשאר האדם המבוגר בסביבתו הטבעית שבביתו ומקבל יחס אישי יותר. כמו כן, ניתן לעמוד בקשר עם המטפל בכל עת כדי לדעת מה מצבו של המטופל. עם זאת, ישנם מקרים שבהם לא ניתן להסתפק במטפל בלבד. קיימים מצבים רפואיים מיוחדים הדורשים השגחה מתמדת ומכשור רפואי מתקדם. מעבר לכך, המטפלים המועסקים על ידי חברות התעסוקה הם לא אחת מטפלים זרים אשר מתקשים להבין את שפתו של המטופל ולא תמיד יש הבנה ביניהם.

נושאים נוספים שאולי יעניינו אתכם:
> עזרה במימון קוד משרד הבריאות
> מה נכון להורה? בית האבות או שהות בבית?
> בתי אבות בבת ים – מגוון אפשרויות לאוכלוסיה המתבגרת

כל היתרונות שבבית אבות

אף על פי שממבט ראשון בית אבות נראה מקום מאיים מעט, ההיפך הוא הנכון. אמת, המעבר לבית האבות אינו פשוט, והוא כולל ניתוק של המטופל מהסביבה שלו, אך כשחושבים על זה, הן המטופל והן משפחתו יכולים להפיק רבות מבית האבות:

  • מכשור רפואי מתקדם – בתי אבות בארץ כוללים מכשירים רפואיים מתקדמים שמסייעים לצוות הרפואי לעקוב אחר מצבם של המטופלים בכל עת ולפעול בהתאם.
  • בגלל החברה – בבית האבות המטופל אינו לבד. עמו מצוי הצוות המקצועי, שרבים מהם מדברים בשפתו, וכן שאר המטופלים המארחים חברה.
  • פעילויות מגוונות – המטופלים בבית האבות זוכים לשורה ארוכה של פעילויות מגוונות כמו מוסיקה, יצירה ועוד.
  • החלוקה למחלקות – בבתי האבות מחלקים את המטופלים למחלקות שונות, כך שניתן להתאים לכל דייר את הטיפול המתאים לו.

לסיכום, ראינו שבתי האבות יכולים לשפר את איכות החיים של המטופלים המבוגרים ואת מצבם. חשוב להיוועץ ביועץ גריאטרי מקצועי על מנת לבחור את בית האבות הטוב ביותר עבור ההורה.
חברות השמה לבית אבות ידעו לתת לכם את כל התשובות ולכוון אתכם בהתאם למצבו של ההורה.
צרו קשר לייעוץ ממומחה לבתי אבות

ייעוץ מקצועי בבחירת המתאימה להורה שלי

אם אתם נמצאים בנקודה בה אתם מתלבטים בין שהות בבית עם טיפול צמוד או שהיה בבית אבות חשוב שתתייעצו עם אנשי מקצוע בעלי נסיון בתחום. ייעוץ והכוונה לבתי אבות או לפתרון מסודר בבית הינו מהלך שדורש מחשבה וצריך להתאים למצבו הבריאותי של ההורה, למצבו הנפשי וגם לאופי של ההורה. 

לפרטים נוספים תוכלו לדבר איתנו – מלי שטילמן – חברת השמה לבתי אבות – 
אצלנו תקבלו את כל המידע הרלוונטי לקבלת ההחלטה והכל בחינם!