ייעוץ אישי למשפחות בתהליך הבחירה והכניסה לבתי אבות

כאשר משפחה מחליטה להעביר את ההורה לבית אבות, עליה לתכנן את המעבר בקפידה ולחשוב פעמיים לפני בחירת בית האבות. קשיש הנכנס למסגרת זו, יכול להרגיש לעיתים בודד ולחשוב שמשפחותיו עזבה אותו. על מנת למנוע רגשות אלו, יש להבין את החשיבות לייעוץ אישיי לקרובי משפחה בתהליך זה. בחירה ומעבר לבית אבות הינם תקופות לא פשוטות לצד של המשפחה ושל הקשיש. מומלץ לעשות זאת ביחד, על מנת להעניק הרגשה יותר טובה. עם זאת, יש לברר כיצד בודקים וממשכים את התהליך עבור ההורה אחר הכניסה שלו.

נושאים נוספים שאולי יעניינו אתכם:
> עזרה במימון קוד משרד הבריאות
> מה נכון להורה? בית האבות או שהות בבית?
> בתי אבות בבת ים – מגוון אפשרויות לאוכלוסיה המתבגרת

תפקיד המשפחה בכניסת ההורה לבית אבות

כפי שנאמר, תפקיד המשפחה חשוב להורה אשר נכנס לבית אבות. קשישים אשר סובלים מבעיות נפשיות או פיזיות לא תמיד יודעים לבטא את עצמם ואת תחושותיהם. מסיבה זו, חשוב לברר כמה נקודות כדאי להיות בטוח שבית האבות מתאים בדיוק לצרכים של ההורה:

  • ראשית, יש לוודא שהצוות המקצועי בבית האבות עבר הכשרה מיוחדת, והוא מצוי בבית אבות במשך 24 שעות ביממה. עם זאת, ניתן לברר שקשיש הינו מקבל טיפולים נכונים, מכוון שצוות זו מורכבת מאנשים משמעותיים וקרובים לקשיש ברגעים אלו של חייו.
  • בימים הראשונים מומלץ לבוא לביקור לעתים תכופות עד כמה שאפשר על מנת שהקשיש לא ירגיש בודד, ומסיבה זו כדאי לבחור בבית האבות הקרוב לבית המגורים של המשפחה. במהלך הביקורים האלו, ניתן לבדוק את מצבו של ההורה, למשל אם הינו מסודר ונקי, אם הוא מקבל ארוחות טובות וכדומה. ניתן גם להבחין במצב הרוח הכללי של ההורה, ואם הוא מבטא סימני עצבנות או נשאר רגוע.
  • בנוסף, יש לבדוק אם הצוות רפואי מעניק את התרופות אשר הקשיש זקוק להן, ושם לב אם קיימות תופעות לוואי לאחר נטילת התרופות או כל שינוי רפואי אחר הדורש התייחסות. לסיום, ניתן לבדוק אם ההורה מקבל יחס אישי וחם והתייחסות רפואית, ואף לבקש להציג בפניכם רשימה של בדיקות רפואיות עדכניות שבוצעו למטופל.

    ייעוץ מקצועי בתהליך הכניסה לבית האבות

תהליך של כניסה לבית אבות אינו פשוט להורה, ולכן חשוב שהוא ירגיש שהמשפחה מלווה אותו בתהליך של בחירה והעברה למסגרת זו. כדאי גם לפנות ליועץ גריאטרי או לחברת השמה לבתי אבות ולקבל הכוונה מקצועית בבחירת בית האבות.
אנשי מקצוע בעלי נסיון בתחום יוכלו לקצר לכם תהליכים, במקרים מסויימים גם לחסוך כסף ובטח להקל עליכם בניהול התהליך מול בתי האבות ומול הרשויות המטפלות בנושא.
תהליך של ייעוץ והכוונה הינו תהליך שמתחיל בשלב הפניה וממשיך בליווי אישי וצמוד הכולל ביקור בבתי אבות המתאימים לתקציב ולמצבו של ההורה עד למציאת המקום המתאים להורה ולמשפחה. כזה שהכי יתאים לצרכי המשפחה.

לפרטים נוספים תוכלו לדבר איתנו – מלי שטילמן – חברת השמה לבתי אבות – 
אצלנו תקבלו את כל המידע הרלוונטי לקבלת ההחלטה והכל בחינם!